EGR ventil regulira povratni tok izpušnih plinov in pomembno vpliva na kakovost izpuha.

Povratni tok izpušnih plinov je del čistilnega sistema plinov, s tem pa se v dizelskem motorju doseže znižanje izgorevalne temperature kar vodi v znižanje nastajanja škodljivih dušikovih oksidov (NOx).

Ventil EGR z odpiranjem ali zapiranjem določa količino izpušnih plinov, ki se bodo vrnili v sesalni vod motorja, ali pa pretok celo popolnoma zapre. Kontrolni sistem motorja namreč s pomočjo merilnika plinskega pretoka in sonde lambda določa potrebno količino izpušnih plinov, ki se vrnejo v sesalni vod, regulira pa ga seveda s pomočjo ventila EGR. Povratni tok izpušnih plinov je namreč smiseln le, ko motor deluje pod delno obremenitvijo, ko dela s polno sapo, bi bilo to nesmiselno, saj motor v tem primeru potrebuje čim več kisika. Ventil EGR je torej ključnega pomena za pravilno delovanje motorja.

Glavni razlog za težave povezane z nepravilnim delovanjem EGR ventila so, po mnenju strokovnjakov, navodila proizvajalcev vozil o prestavljanju pri nizkih vrtljajih in indikatorji prestavljanja. Posledično prihaja tudi do težav z regeneracijo izpušnega sistema, saj se motorji ne ogrejejo dovolj, da bi se le-ta izvedla. Torej kratke relacije in vožnja pri nizkih vrtljajih sta glavna vira težav.

In kako prepoznamo okvaro ventila EGR? Nanjo lahko opozarja več simptomov. Motor lahko med dodajanjem plina cuka, motor se lahko med prostim tekom zaganja ali pa izgublja moč, aktivira se zasilni program delovanja, poviša se vsebnost dušikovih oksidov v izpuhu, zasveti opozorilna lučka motorja, iz izpuha prihaja črn dim, poveča se poraba goriva. Če ne prej, vas na napako opozorijo na tehničnem pregledu, ki ga vaš avtomobil ne opravi.

(Vir: www.zurnal24.si)

Kako očistiti EGR ventil?

Najdražja možnost je zamenjava ventila, kar priporoča večina serviserjev Cena je odvisna od znamke in modela vozila, ter se v povprečju giblje med 250€ in 650€.

Zmerno draga možnost zahteva več časa in usposobljenega serviserja. To vključuje demontažo EGR ventila in mehansko čiščenje. Pri nekaterih vozilih je EGR ventil težko dostopen, demontaža in montaža pa morata biti opravljeni strokovno, v nasprotnem primeru lahko pride do okvar elektronike na ventilu.  Strošek se v povprečju giblje med 200€ in 300€.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša  in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.