Zakaj dekarbonizacija?

Ko uporabljate vozilo, se na pomembnih mestih v motorju in v izpušnem sistemu kopičijo črne obloge ogljika (saje).

Te nastanejo zaradi sodobnih voznih pogojev, kot so: nenehno speljevanje in zaviranje, start-stop funkcija, omejitve hitrosti, vožnja pri nizkih vrtljajih, zaradi varčevanja z gorivom, kot tudi zaradi kakovosti goriva.

Kako nastajajo obloge ogljika v motorju?

Ogljik je naravni stranski produkt pri zgorevanju goriva v motorjih in se prezračuje skozi izpušni sistem vozila. To povzroča nastanek tankega sloja ogljika na delih motorja in izpušnega sistema.

Številni dejavniki, kot sta olje ali gorivo, prebogate mešanice goriv kot tudi varčna vožnja in mestni način vožnje (start-stop), povzroči hitrejše kopičenje ogljika. V trenutku, ko obloge postanejo prekomerne, to slabša zmogljivosti vozila, kar vodi v okvare.

Čiščenje EGR ventila

EGR ventil regulira povratni tok izpušnih plinov in pomembno vpliva na kakovost izpuha. Povratni tok izpušnih plinov je del čistilnega sistema plinov, s tem pa se v dizelskem motorju doseže znižanje izgorevalne temperature kar vodi v znižanje nastajanja škodljivih dušikovih oksidov (NOx).

Ventil EGR z odpiranjem ali zapiranjem določa količino izpušnih plinov, ki se bodo vrnili v sesalni vod motorja, ali pa pretok celo popolnoma zapre. Kontrolni sistem motorja namreč s pomočjo merilnika plinskega pretoka in sonde lambda določa potrebno količino izpušnih plinov, ki se vrnejo v sesalni vod, regulira pa ga seveda s pomočjo ventila EGR. Povratni tok izpušnih plinov je namreč smiseln le, ko motor deluje pod delno obremenitvijo, ko dela s polno sapo, bi bilo to nesmiselno, saj motor v tem primeru potrebuje čim več kisika. Ventil EGR je torej ključnega pomena za pravilno delovanje motorja.

Glavni razlog za težave povezane z nepravilnim delovanjem EGR ventila so, po mnenju strokovnjakov, navodila proizvajalcev vozil o prestavljanju pri nizkih vrtljajih in indikatorji prestavljanja. Posledično prihaja tudi do težav z regeneracijo izpušnega sistema, saj se motorji ne ogrejejo dovolj, da bi se le-ta izvedla. Torej kratke relacije in vožnja pri nizkih vrtljajih sta glavna vira težav.

In kako prepoznamo okvaro ventila EGR? Nanjo lahko opozarja več simptomov. Motor lahko med dodajanjem plina cuka, motor se lahko med prostim tekom zaganja ali pa izgublja moč, aktivira se zasilni program delovanja, poviša se vsebnost dušikovih oksidov v izpuhu, zasveti opozorilna lučka motorja, iz izpuha prihaja črn dim, poveča se poraba goriva. Če ne prej, vas na napako opozorijo na tehničnem pregledu, ki ga vaš avtomobil ne opravi. (Vir: www.zurnal24.si)

Čiščenje motorjev vozil

Kako očistiti EGR ventil?

Najdražja možnost je zamenjava ventila, kar priporoča večina serviserjev. Cena je odvisna od znamke in modela vozila, ter se v povprečju giba med 250€ in 650€.

Zmerno draga možnost zahteva več časa in usposobljenega serviserja. To vključuje demontažo EGR ventila in mehansko čiščenje. Pri nekaterih vozilih je EGR ventil težko dostopen, demontaža in montaža pa morata biti opravljeni strokovno, v nasprotnem primeru lahko pride do okvar elektronike na ventilu. Strošek se v povprečju giba med 200€ in 300€.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje katalizatorja

Katalizator je ena najpomembnejših komponent sistema za nadzor emisij plinov. Obdeluje številne škodljive pline in jih spreminja v vodo in neškodljive pline. Če katalizator preneha delovati pravilno, ga je treba čim prej zamenjati. V teoriji katalizator zdrži toliko kot avto, v povprečju pa katalizator zdrži približno 120.000 km.

Katalizator postane učinkovit šele pri 398 stopinjah Celzija, da motor doseže to temperaturo, pa je potrebnih približno 10 km vožnje. Prvih nekaj kilometrov je onesnaženje največje. Na kratkih razdaljah se katalizator umaže, ker se motor premalo ogreje in dandanes je večina razdalj kratkih. Mestna vožnja v bistvu predstavlja polovico vseh voženj (npr. v Franciji 398 milijard kilometrov na leto). Zaradi takšnega načina vožnje se katalizatorji slabše delujejo in imajo krajšo življenjsko dobo.

Čiščenje motorjev vozil
Čiščenje motorjev vozil

Kako očistiti katalizator?

Najdražja možnost je menjava katalizatorja. Cena je odvisna od znamke in modela vozila in se giblje med 350€ in 750€.

Zmerno draga možnost zahteva več časa in znanja ter vključuje odstranitev katalizatorja in vgradnjo ravne cevi. Ta ne čisti škodljivih plinov, poveča pa zmogljivost motorja. Na tem mestu je potrebno tudi poudariti, da je vožnja brez katalizatorja v nekaterih državah že nezakonita.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje vbrizgalnih šob (injektorjev) goriva

Zakaj se vbrizgalne šobe mažejo?

Vbrizgalna šoba je sestavni del motorja, ki se nahaja na izvrtini valja ali v sesalnem razdelilniku. Gre za majhno šobo, skozi katero vstopa tekoče gorivo pod visokim pritiskom. Deluje kot mini pranje.

Novejši sistemi so močnejši in učinkovitejši, kar posledično izboljša moč motorja in zmanjša onesnaževanje. Vbrizgalna šoba goriva je drag in občutljiv del, ki se redko pokvari, se pa v praksi dogaja.

Usedline na glavi vbrizgalne šobe ovirajo normalno disperzijo goriva in tako vplivajo na delovanje motorja. Nepravilno delujoča šoba povzroči, da motor zaradi pomanjkanja moči slabo deluje v prostem teku in slabše pospešuje. Obloge saj in nakopičena smola so glavni vzroki za okvaro vbrizgalne šobe goriva.

Čiščenje motorjev vozil

Kako očistiti vbrizgalne šobe goriva?

Najdražja opcija je menjava vbrizgalne šobe (strošek se giblje med 800€ do 1.600€).

Zmerno draga možnost je polna obnova šob, kar zahteva precej strokovnosti, strošek pa znaša od 130€ do 150€.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje svečk

Zakaj se svečke mažejo?

Pravilen vžig, pravilno zgorevanje bencina in zraka so najpomembnejši dejavniki pri določanju učinkovitosti in zmogljivosti motorja. Za zagotovitev pravilnega vžiga, mora biti tok med elektrodama vsake vžigalne svečke pravočasen v vseh pogojih.

Bistvenega pomena za motor je izbira pravilnih vžigalnih svečk glede na njihove lastnosti. Pravilne svečke morajo biti dovolj vroče, da preprečijo nasičenje pri nižjih obratih, hkrati pa se ne smejo pregreti in postati problem za mešanico bencina in zraka, torej predvžig. Ko so svečke pokvarjene ali neustrezne, je mešanica slaba in vžig otežen. Posledica je slabo zgorevanje goriva, nemirno delovanje motorja, redčenje olja in večje onesnaževanje okolja.

Čiščenje motorjev vozil

Kako očistiti svečke?

Najdražja opcija je zamenjava, kar bo priporočila večina avtomehanikov. Strošek zavisi od znamke in vrste svečke.

Zmerno draga opcije zahteva več časa in avtomehanične veščine. Svečko je potrebo odstraniti očistiti z žičnato ščetko. V nekaterih vozilih so svečke težko dostopne.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje turbopolnilnika

Turbopolnilnik se navadno nahaja takoj za izpušnim kolektorjem motorja tako, da so izpušni plini speljani skozi turbinski del turbopolnilnika.

Turbopolnilnik uporablja energijo iz izpušnih plinov, ki imajo pri izhodu iz valjev še nekaj energije, ki se sicer pri navadnem motorju izgubi. Za delovanje potrebuje dosti plinov iz motorja, da se začne vrteti in proizvajati ustrezen nadtlak. S tem ustvarimo večjo moč in navor na manjši prostornini motorja, posredno pa tudi boljši izkoristek goriva. Namen turbine je, da razbremeni motor, ki se zato lažje in hitreje zavrti, motor pa ima lahko zaradi tega tudi manjšo prostornino. Plini tečejo skozi turbino tako, da se le ta vrti pri zelo velikih obratih. Hitrost je odvisna od velikosti turbine; od 50 000 pa do 400 000 obratov na minuto.

Slabo zgorevanje goriva povzroči nastanek saj, ki lahko zamašijo izpušni sistem. To ustvarja podtlak na turbopolnilniku, kar zmanjša izpušne pline in oslabi moč motorja. Pri šibkejšem motorju so glavni simptomi te težave nepravilen zagon motorja, hrupen turbopolnilnik, bel dim iz izpušnih plinov, prevelika poraba olja.

Kako podaljšati življenjsko dobo turbo polnilnika?

Turbopolnilnik se maže z oljem iz motorja. Zato je, tako kot pri drugih mehanskih komponentah, v interesu lastnika, da spoštuje priporočila proizvajalca glede intervala menjave olja in kakovosti uporabljenega olja. Po zagonu hladnega motorja je priporočljiva mirna in lahka vožnja, dokler se temperatura olja ne dvigne. Pomembno je vedeti, da ko ugasnemo motor, olje ne kroži več, turbopolnilnik pa še kratek čas deluje. Za zaščito turbopolnilnika pred “suhim delovanjem” je priporočljivo, da motor po prihodu pustite delovati še malo dlje.

Čiščenje motorjev vozil

Kako očistiti turbopolnilnik?

Obstajata dva način z zelo širokom cenovnim razponom.

Najdražja možnost je zamenjava delov, kar bo predlagala večina avtomehanikov. Cena delov je odvisna od znamke in modela motorja, povprečno pa se giba med 1.700 do 2.500€.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje ventila

Čiščenje motorjev vozil
Čiščenje motorjev vozil

Zakaj se ventili mažejo?

Po vsakem ciklu zgorevanja se ventili umažejo z oblogami ogljika. Čeprav je povsem normalno, lahko čezmerno nabiranje saj (oblog ogljika) vodi do postopnega poslabšanja tovarniške zmogljivosti motorja. Povečan hrup motorja je še en negativen simptom. Zato je nujo pravilno vzdrževanje motorja.

Kako očistiti ventile?

Najdražja možnost je menjava ventilov, kar bo priporočila večina avtomehanikov. Strošek je odvisen od znamke in modela motorja, v vsakem primeru pa je zaradi težke dostopnosti visok že strošek dela.

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje izpušnega kolektorja

Obloge ogljika na izpušnem kolektorju so posledica nepravilnega zgorevanja goriva v motorju. Energija izpušnih plinov ob izhodu iz motorja je zato manjša in nezadostna za dovolj močno delovanje turbopolnilnika. Posledično motor prejema premalo tlaka in gorivo ne zgori v celoti, kar ima za posledico črn dim na izpuhu.

Kako očistiti izpušni kolektor?

Najcenejša možnost, časovno najkrajša in brez mehanskih posegov, je čiščenje z nonCarbon sistemom. Čiščenje se uporablja kot preventiva in se priporoča vsakih 15.000 – 20.000 km, lahko pa odpravi že nastale težave v motorju.

Čiščenje motorjev vozil

Prelistajte in preberite celotno predstavitev storitve nonCarbon v obliki brošure.
Oglejte si jo s klikom na spodnji gumb.